Ana içeriğe atla

ÇANAKKALE GEÇİLMEZ 

 

Doktor Tarık Nusret !

"Hani şu Çanakkale'de cepheden ağır yaralı getirilen oğlunu görünce Şehid olacağını anladığı için morfin harcayıp yaşama şansı yüksek askerlerin hakkına giremem diyen Doktor"

Birde " Grevdeyim" diye odasından çıkmayan Hastasına  Bakmayı Reddeden Doktorlar Türedi Günümüzde. 

Şifa Verdiği Hastasını  iş arkadaşlarına Alkışlarla Protesto ettiren bir başka Doktoru Düşündüm.

Kendi kendime " Dr Tarık Nusreti  Yetiştiren Tıbbiyeler,  Gerek Ülkemize."  dedim..

Ameliyat  masasında hastasını bırakıp grevdeyim diyen Doktora kim saygı duyarsa duysun da 

Ben saygı duymuyorum. 

Kavramlar,  Meslek Ahlâkı ve  Mesleki Yetkinliklerin içini doldurmak gerek...

Sağlık 》Doktorluk 》Doktor

Eğitim 》Öğretmenlik 》 Öğretmen

Adalet 》HukukunÜstünlüğü 》Yargıç

Bugünlerde kişiler, meslekler ve hizmetler üzerinde tartışmalar yapılıyor? 

Eğitim ve öğretim söz konusu olduğunda aslolan  öğretmenin kendisi değildir. Öğretmenin öğretmenlik mesleği adına çocuğun yüksek yararı için ne yaptığıdır.

Çocupuna hizmet alan bir veli Hizmetten memnun değilse kusur öğretmen de mi yoksa beklenilen öğretmenlik hizmetinde mi? Buna bakmak lazım. 

Duranhocanın kim olduğu degil,  yani öğretmenin kendisinin kim olduğu değil öğretmenlik mesleğinin çocuğun yüksek yararına ne ölçüde hizmete sunduğudur önemli olan.

Sağlık söz konusu ise doktor bir hastasına kaba kötü muamele yapmışsa kusur hekimlikte  değil o doktordadır.  Doktorluk mesleğidir kutsal dokunulmaz olan. Doktorun Doktorluk Mesleğini Hasta Hakları ve Hasta Yararına nasıl maharetli kullandığıdır aslolan.

Adalet söz konusu olduğunda hukukçunun değil hukukun üstünlüğüdür önemli olan. Hakimin takdir hakkını  maddi deliller yerine kadının Yalan Beyanı Üzerine Oturtursa Hukuk, O Hukuk Kuralından Adil bir sonuç çıkmaz. Terazi hileli tartım yapıyor demektir. 

Kadın Hakları  İnsan hakkarından Üstün mü? Kötü olan hukuku eşit adil tarafsız uygulamayandır. 

Bu kapsamda, bu meslek hizmetlerini  yapacak kişiler elbette yaptıkları hizmetin kalitesi ve  hizmet ettikleri kişilerdeki yansımasını göre  toplum ve o kişi nezdinde

itibar göreceklerdir. 

Bu kötü örnekler, hatalı davranışlar yaygınlaşıp toplumun geneline tüm hizmet alanlarına  zarar verecek hale gelmediği sürece kişiler özelinde yapılan meslek ve hizmet etiğine uymayan davranışlar kişilerin tecziyesi ile geçiştirilebilir ve  genellenmemelidir. 

Eğer yaşanan olumsuzluklar yaygınlaşarak sıradanlaşmışsa, adalette, eğitimde, sağlıkta vb.  O zaman kurumlarda  kötü yönetim  sorunu var demektir. 

Onun da çaresi var:

Ya küresel  Dünya düzenin dikte ettirdiği kuralları toplumsal norm yaparsınız - güç ve ikna kabiliyeti ister- 

Ya da kendi öz değerlerimize, toplumun  kültür ve medeniyet günlerindeki karakterlerden bir çıkarım yapardınız. Taze  ve zinde  güç.

Kökünü Tüm  Toplumu Kucaklayan  İnanç, Kültür  ve Medeniyet Değerlerinden alan,   milli ruh ve milli düşünce odaklı çözümler üretmeyen her çaba boşadır.

Saygılarımla

18.03.2022

Duran Çelik

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇOCUK VE YARATICILIK

Duran Çelik Measurement & Assessment Specialist Learning Consultant  ELEŞTİREL DÜŞÜNMEDEN   YENİLİKÇİ DÜŞÜNCEYE  Akıl yürütme becerileri ve hayal gücünün; mantık, muhakeme ve duygu akışı ile işlenmesi sonucu oluşan denge üzerine inşa edilen yenilikçi düşünceye yaratıcı düşünce denir. Bazılarına göre yaratıcılık "içinde hapsolduğu kutunun dışını görme" , "kutunun dışındakileri düşünme" becerisi olarak tanımlanır. Ders Programları ile hedeflenen tüm okul kazanımları ile elde edilen bilgi "güç" ise okul yıllarında kazandığı bilgileri yeni bilgi ve beceri geliştirmekte kullanabilme becerisi en büyük değerdir. Okulda elde edilen akademik başarı, bireyin yaratılıştan getirdiği biyolojik kapasitesi yanında, anne, baba, aile çevresi öğretmen, okul ve akran ilişkilerinin karmaşık bir bütünüdür. Erişilecek en yüksek performans   bireyin kapasitesi , çaba ve gayreti yanında ebeveyn, öğretmen, okul, akran gibi dış etkenlerin sa...

Değerlendirme Sistemleri ...

“ Her şey akıştadır ve hiçbir şey duruşta değildir.” "Goldilocks"  üç küçük ayının hikayesini bilirsiniz. Hikayeyi ilk Programcılık dersi aldığım hocamdan duyduğumda, hocam kısaca programcılığı:  "insanların kendi geleceklerini yönetmek için  başkalarını  kontrol etme ve onlara yön verme planıdır"   diye tanımlamıştı. Gülay Göktürk hanımefendi "SBS sistemin olmazsa olmazıdır "  anlamına gelen  makalesini basında paylaşatığında "SBS ilelebet Yaşasın " adlı blogu yazmış ve "Öğretmenlerin subjektif  değerlendirmelerini (değerleme değil) optik okuyucunun objektivitesine tercih ederim" demiştim. Yıllardır ölçme ve değerlendirme alanında,  bir eğitimsel yapıyı tanımlama, yapının boyutlarını ölçme ve değerlendirme konularında kendiimi geliştirmeye çalışıyorum. SBS yüzünden sadece mutlak ve bağıl değerlendirme kavramlarına kilitlendik kaldık.   700 tam puan alan bir öğrencim : Hedef  belirleme...

SADECE OKUMAK ANLAMAK YETMEZ!

  Sadece Okumak Anlamak Yetmez! Dinlemek Konuşmak ve Yazmak Gerek   Test Sınavları hemen tüm derslerden hiyerarşik olarak, çocuğun okuma, anlama, birleştirme, problem çözme, sorgulama ve değerlendirme düzeylerinde bilişsel gelişim süreçlerinin neresinde olduğunu ölçmeye odaklı olduğundan sosyal ve duygusal yönden gelişimini tamamlamamış öğrencilerimizin hayatta (üniversite dahil) yaşadıkları zorlukların acaba ne ölçüde farkındayız ? Dünya Ekonomik Formunun yayınladığı raporda öngörülen “Geleceğin 10 Temel Becerisi”   ve Gelecekte Meslekler ve İş Hayatı Projeksiyonu hepimize yaptıklarımızı ve yapamadıklarımızı yeniden sorgulama fırsatı sunmaktadır. Son on yıl içinde merkezi sınavlarda hemen hemen tüm sözel ve sayısal alt testlerde ortalama   sözcük sayısı yaklaşık %100 oranında artarken basit cümle soruları anlamlı içeriği olan paragraf veya metin haline evrildi. Öyle ki problem çözme becerilerinde çok iyi durumda olduğunu düşünen öğrenciler çözüm için yöntemi ...