Ana içeriğe atla

ÇANAKKALE GEÇİLMEZ 

 

Doktor Tarık Nusret !

"Hani şu Çanakkale'de cepheden ağır yaralı getirilen oğlunu görünce Şehid olacağını anladığı için morfin harcayıp yaşama şansı yüksek askerlerin hakkına giremem diyen Doktor"

Birde " Grevdeyim" diye odasından çıkmayan Hastasına  Bakmayı Reddeden Doktorlar Türedi Günümüzde. 

Şifa Verdiği Hastasını  iş arkadaşlarına Alkışlarla Protesto ettiren bir başka Doktoru Düşündüm.

Kendi kendime " Dr Tarık Nusreti  Yetiştiren Tıbbiyeler,  Gerek Ülkemize."  dedim..

Ameliyat  masasında hastasını bırakıp grevdeyim diyen Doktora kim saygı duyarsa duysun da 

Ben saygı duymuyorum. 

Kavramlar,  Meslek Ahlâkı ve  Mesleki Yetkinliklerin içini doldurmak gerek...

Sağlık 》Doktorluk 》Doktor

Eğitim 》Öğretmenlik 》 Öğretmen

Adalet 》HukukunÜstünlüğü 》Yargıç

Bugünlerde kişiler, meslekler ve hizmetler üzerinde tartışmalar yapılıyor? 

Eğitim ve öğretim söz konusu olduğunda aslolan  öğretmenin kendisi değildir. Öğretmenin öğretmenlik mesleği adına çocuğun yüksek yararı için ne yaptığıdır.

Çocupuna hizmet alan bir veli Hizmetten memnun değilse kusur öğretmen de mi yoksa beklenilen öğretmenlik hizmetinde mi? Buna bakmak lazım. 

Duranhocanın kim olduğu degil,  yani öğretmenin kendisinin kim olduğu değil öğretmenlik mesleğinin çocuğun yüksek yararına ne ölçüde hizmete sunduğudur önemli olan.

Sağlık söz konusu ise doktor bir hastasına kaba kötü muamele yapmışsa kusur hekimlikte  değil o doktordadır.  Doktorluk mesleğidir kutsal dokunulmaz olan. Doktorun Doktorluk Mesleğini Hasta Hakları ve Hasta Yararına nasıl maharetli kullandığıdır aslolan.

Adalet söz konusu olduğunda hukukçunun değil hukukun üstünlüğüdür önemli olan. Hakimin takdir hakkını  maddi deliller yerine kadının Yalan Beyanı Üzerine Oturtursa Hukuk, O Hukuk Kuralından Adil bir sonuç çıkmaz. Terazi hileli tartım yapıyor demektir. 

Kadın Hakları  İnsan hakkarından Üstün mü? Kötü olan hukuku eşit adil tarafsız uygulamayandır. 

Bu kapsamda, bu meslek hizmetlerini  yapacak kişiler elbette yaptıkları hizmetin kalitesi ve  hizmet ettikleri kişilerdeki yansımasını göre  toplum ve o kişi nezdinde

itibar göreceklerdir. 

Bu kötü örnekler, hatalı davranışlar yaygınlaşıp toplumun geneline tüm hizmet alanlarına  zarar verecek hale gelmediği sürece kişiler özelinde yapılan meslek ve hizmet etiğine uymayan davranışlar kişilerin tecziyesi ile geçiştirilebilir ve  genellenmemelidir. 

Eğer yaşanan olumsuzluklar yaygınlaşarak sıradanlaşmışsa, adalette, eğitimde, sağlıkta vb.  O zaman kurumlarda  kötü yönetim  sorunu var demektir. 

Onun da çaresi var:

Ya küresel  Dünya düzenin dikte ettirdiği kuralları toplumsal norm yaparsınız - güç ve ikna kabiliyeti ister- 

Ya da kendi öz değerlerimize, toplumun  kültür ve medeniyet günlerindeki karakterlerden bir çıkarım yapardınız. Taze  ve zinde  güç.

Kökünü Tüm  Toplumu Kucaklayan  İnanç, Kültür  ve Medeniyet Değerlerinden alan,   milli ruh ve milli düşünce odaklı çözümler üretmeyen her çaba boşadır.

Saygılarımla

18.03.2022

Duran Çelik

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇOCUK VE YARATICILIK

Duran Çelik Measurement & Assessment Specialist Learning Consultant  ELEŞTİREL DÜŞÜNMEDEN   YENİLİKÇİ DÜŞÜNCEYE  Akıl yürütme becerileri ve hayal gücünün; mantık, muhakeme ve duygu akışı ile işlenmesi sonucu oluşan denge üzerine inşa edilen yenilikçi düşünceye yaratıcı düşünce denir. Bazılarına göre yaratıcılık "içinde hapsolduğu kutunun dışını görme" , "kutunun dışındakileri düşünme" becerisi olarak tanımlanır. Ders Programları ile hedeflenen tüm okul kazanımları ile elde edilen bilgi "güç" ise okul yıllarında kazandığı bilgileri yeni bilgi ve beceri geliştirmekte kullanabilme becerisi en büyük değerdir. Okulda elde edilen akademik başarı, bireyin yaratılıştan getirdiği biyolojik kapasitesi yanında, anne, baba, aile çevresi öğretmen, okul ve akran ilişkilerinin karmaşık bir bütünüdür. Erişilecek en yüksek performans   bireyin kapasitesi , çaba ve gayreti yanında ebeveyn, öğretmen, okul, akran gibi dış etkenlerin sa...

İnternet ve Sosyal Medya Bağımlılığı

Ne Zaman Bağımlı Olduk? https://www.youtube.com/watch?v=C9zsstUy_tQ Çok değil çeyrek asır önce yani 90’lı yıllarda, 21. Yüzyılı yakalamak isteyen uluslar ile eğitim kurum ve kuruluşlarının hızla www…. uzantılı global internet erişimi ile tüm dünyayı saran küresel ağa ulaşmak için verdikleri mücadeleye ve teknolojik gelişmelere şahit olduk. 60’lı yılların sonunda Amerikan ordusunun kendi iç iletişim ağı olan www. Uzantılı internet,   90’lı yıllarda önce Amerikan sonra tüm dünya üniversiteleri arasında küresel bir iletişim ve etkileşim ağına dönüşmüştür. Son 10 yılda ise tüm dünya da olduğu gibi ülkemizde de köyden şehre tüm yaşam alanlarımızda hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olmayı başardı. İnternetin hızla gelişmesi insan yaşamını birçok yönden kolaylaştırmakla birlikte, erişimin kolay ve yaygın hale gelmesi, internet kullanım süresinin artması internet ile ilgili olumsuzlukları da 2000’li yılların başından itibaren gündeme getirmeye başlamıştır. Bireyl...

Sınavlarda Gerçekte Neyi Ölçüyoruz?

Çoktan Seçmeli Testlerle Neyi Ölçüyoruz? Çoktan seçmeli testler, geniş bir kapsamı kısa bir sürede yoklaması,bir oturumda çok sayıda bireyi test etmeye olanak vermesi ve yanıtların objektif biçimde puanlanması gibi özellikleri ile uzun yıllar tercih edilmiştir. Çoktan seçmeli soruların bu avantajları yanında önemli bazı sınırlılıkları da bulunmaktadır. Bunlardan biri bireylerin tahminle/şansla puan kazanma olanağının bulunmasıdır. Çoktan seçmeli sorunun yapısı gereği her sorunun belli sayıda (üç-beş)hazır yanıtları (seçenekleri) vardır. Bu durum soruyla ölçülen özelliğe sahip olmayan veya kısmen sahip yanıtlayıcıyı şansını kullanarak doğru yanıtı bulmaya yöneltir. Yanıtlayıcının tahminle verdiği yanıt doğru olduğunda bundan puan kazanır.Bu durum, testin puanlarına dayalı olarak verilecek kararların geçerliğini ve güvenirliğini önemli ölçüde zedeler. Test geliştiriciler bu eğilimin önüne geçebilmek için kazanılan puan üzerinde şans başarısı için düzeltme işlemi uygularlar. Bu...