Ana içeriğe atla

SBS İlelebet Yaşasın !

  • Öyle bir sınav ki; Denizcilik Meslek Lisesine, Aşçılık Meslek Lisesine, CNC tezgahlarına, Bilim ve Teknoloji Liselerine, Sanat ve Spor Liselerine, Sosyal Bilimlere, bilimum yetenek gerektiren alanlara eğilimi olan öğrencileri turnusol kağıdı gibi seçerek ayırt edebiliyor!
    • Öyle bir sınav ki; 8-9 yıl süre ile edindiği birikimlerin, deneyimlerin, sosyal, sanatsal ve kültürel ürünlerinin  bir işe yaramadığını öğrencinin gözüne sokarak dershanede öğrendiği hız ve kıvraklıkla seçkinler arasına yerleşebiliyor!
    • Öyle bir sınav ki; Sincaplar alçakgönüllüğünden  ağaç diplerinde, filler tepelere tırmanmayı öğrenmişler!
    • Öyle bir sınav ki;  kendisi objektif,  9 yıl gözlem ve değerlendirme, anekdot, portfolyo kaydı tutan öğretmenin değerlendirmesini sübjektif olarak gölgeleyebiliyor!
    • Öyle bir sınav ki; o olmazsa herkes karaya vurmuş balina ve yavrusu gibi hissediyor!
    • Öyle bir sınav ki; optik okuyucunun objektivitesi Tanrı vergisi yeteneklerimizi ve becerilerimizi objektif olarak sıralayabiliyor!
    • Öyle bir sınav ki; Şark Kurnazlığı sorununu çözememiş bir topluma ilaç gibi geliyor, yöneltilen bütün eleştirilere rağmen, en iyi işleyen, rüşvetin, kayırmanın sızamadığı sistem olarak sunulabiliyor.
    • Öyle bir sınav ki; öyle  bir haz tattırmış ki öğrenciye, her yıl yaklaşık 400bin  öğrenci okuduğu okulu beğenmeyip yeniden üniversite sınavına başvuruyor.
    • Öyle bir sınav ki; Lise  eğitimi en çok beş yıldır ama  8-10 yıldır  "mesleği dershaneye gitmek olan" teröre bulaşmamış! Gençlerimiz var diye övünüyoruz.
    • Öyle bir sınav ki; Hızlı düşünme ve çabuk karar verme yeteneğini yani şark kurnazlığını ödüllendiriyor.
    • Öyle bir sınav ki; Sınavdaki öğrenci şıklar arasında seçim yaparken saniyelerle yarışıyor ve zihni kapasitesini olağanüstü bir hızla kullanırken; ama "ben bunca yıl  kulüp çalışmalarını, "performansları", "portfolyoları" boşuna zaman harcamışım" deme fırsatı da bulamıyor.

    Ben öğretmenlerin sübjektif değerlendirmelerinin aritmetik ortalamasını OPTİK okuyucunun objektifliğine tercih edenlerdenim  galiba. Bunları yazabildiğime göre...

Yorumlar

  1. Farklı bir bakış ve sitem içeren bir değerlendirme. Her yıl yaklaşık 400bin öğrenci tekrar üniverite sınavına başvuruyor...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇOCUK VE YARATICILIK

Duran Çelik Measurement & Assessment Specialist Learning Consultant  ELEŞTİREL DÜŞÜNMEDEN   YENİLİKÇİ DÜŞÜNCEYE  Akıl yürütme becerileri ve hayal gücünün; mantık, muhakeme ve duygu akışı ile işlenmesi sonucu oluşan denge üzerine inşa edilen yenilikçi düşünceye yaratıcı düşünce denir. Bazılarına göre yaratıcılık "içinde hapsolduğu kutunun dışını görme" , "kutunun dışındakileri düşünme" becerisi olarak tanımlanır. Ders Programları ile hedeflenen tüm okul kazanımları ile elde edilen bilgi "güç" ise okul yıllarında kazandığı bilgileri yeni bilgi ve beceri geliştirmekte kullanabilme becerisi en büyük değerdir. Okulda elde edilen akademik başarı, bireyin yaratılıştan getirdiği biyolojik kapasitesi yanında, anne, baba, aile çevresi öğretmen, okul ve akran ilişkilerinin karmaşık bir bütünüdür. Erişilecek en yüksek performans   bireyin kapasitesi , çaba ve gayreti yanında ebeveyn, öğretmen, okul, akran gibi dış etkenlerin sa...

İnternet ve Sosyal Medya Bağımlılığı

Ne Zaman Bağımlı Olduk? https://www.youtube.com/watch?v=C9zsstUy_tQ Çok değil çeyrek asır önce yani 90’lı yıllarda, 21. Yüzyılı yakalamak isteyen uluslar ile eğitim kurum ve kuruluşlarının hızla www…. uzantılı global internet erişimi ile tüm dünyayı saran küresel ağa ulaşmak için verdikleri mücadeleye ve teknolojik gelişmelere şahit olduk. 60’lı yılların sonunda Amerikan ordusunun kendi iç iletişim ağı olan www. Uzantılı internet,   90’lı yıllarda önce Amerikan sonra tüm dünya üniversiteleri arasında küresel bir iletişim ve etkileşim ağına dönüşmüştür. Son 10 yılda ise tüm dünya da olduğu gibi ülkemizde de köyden şehre tüm yaşam alanlarımızda hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olmayı başardı. İnternetin hızla gelişmesi insan yaşamını birçok yönden kolaylaştırmakla birlikte, erişimin kolay ve yaygın hale gelmesi, internet kullanım süresinin artması internet ile ilgili olumsuzlukları da 2000’li yılların başından itibaren gündeme getirmeye başlamıştır. Bireyl...

Sınavlarda Gerçekte Neyi Ölçüyoruz?

Çoktan Seçmeli Testlerle Neyi Ölçüyoruz? Çoktan seçmeli testler, geniş bir kapsamı kısa bir sürede yoklaması,bir oturumda çok sayıda bireyi test etmeye olanak vermesi ve yanıtların objektif biçimde puanlanması gibi özellikleri ile uzun yıllar tercih edilmiştir. Çoktan seçmeli soruların bu avantajları yanında önemli bazı sınırlılıkları da bulunmaktadır. Bunlardan biri bireylerin tahminle/şansla puan kazanma olanağının bulunmasıdır. Çoktan seçmeli sorunun yapısı gereği her sorunun belli sayıda (üç-beş)hazır yanıtları (seçenekleri) vardır. Bu durum soruyla ölçülen özelliğe sahip olmayan veya kısmen sahip yanıtlayıcıyı şansını kullanarak doğru yanıtı bulmaya yöneltir. Yanıtlayıcının tahminle verdiği yanıt doğru olduğunda bundan puan kazanır.Bu durum, testin puanlarına dayalı olarak verilecek kararların geçerliğini ve güvenirliğini önemli ölçüde zedeler. Test geliştiriciler bu eğilimin önüne geçebilmek için kazanılan puan üzerinde şans başarısı için düzeltme işlemi uygularlar. Bu...