Ana içeriğe atla

SBS İlelebet Yaşasın !

  • Öyle bir sınav ki; Denizcilik Meslek Lisesine, Aşçılık Meslek Lisesine, CNC tezgahlarına, Bilim ve Teknoloji Liselerine, Sanat ve Spor Liselerine, Sosyal Bilimlere, bilimum yetenek gerektiren alanlara eğilimi olan öğrencileri turnusol kağıdı gibi seçerek ayırt edebiliyor!
    • Öyle bir sınav ki; 8-9 yıl süre ile edindiği birikimlerin, deneyimlerin, sosyal, sanatsal ve kültürel ürünlerinin  bir işe yaramadığını öğrencinin gözüne sokarak dershanede öğrendiği hız ve kıvraklıkla seçkinler arasına yerleşebiliyor!
    • Öyle bir sınav ki; Sincaplar alçakgönüllüğünden  ağaç diplerinde, filler tepelere tırmanmayı öğrenmişler!
    • Öyle bir sınav ki;  kendisi objektif,  9 yıl gözlem ve değerlendirme, anekdot, portfolyo kaydı tutan öğretmenin değerlendirmesini sübjektif olarak gölgeleyebiliyor!
    • Öyle bir sınav ki; o olmazsa herkes karaya vurmuş balina ve yavrusu gibi hissediyor!
    • Öyle bir sınav ki; optik okuyucunun objektivitesi Tanrı vergisi yeteneklerimizi ve becerilerimizi objektif olarak sıralayabiliyor!
    • Öyle bir sınav ki; Şark Kurnazlığı sorununu çözememiş bir topluma ilaç gibi geliyor, yöneltilen bütün eleştirilere rağmen, en iyi işleyen, rüşvetin, kayırmanın sızamadığı sistem olarak sunulabiliyor.
    • Öyle bir sınav ki; öyle  bir haz tattırmış ki öğrenciye, her yıl yaklaşık 400bin  öğrenci okuduğu okulu beğenmeyip yeniden üniversite sınavına başvuruyor.
    • Öyle bir sınav ki; Lise  eğitimi en çok beş yıldır ama  8-10 yıldır  "mesleği dershaneye gitmek olan" teröre bulaşmamış! Gençlerimiz var diye övünüyoruz.
    • Öyle bir sınav ki; Hızlı düşünme ve çabuk karar verme yeteneğini yani şark kurnazlığını ödüllendiriyor.
    • Öyle bir sınav ki; Sınavdaki öğrenci şıklar arasında seçim yaparken saniyelerle yarışıyor ve zihni kapasitesini olağanüstü bir hızla kullanırken; ama "ben bunca yıl  kulüp çalışmalarını, "performansları", "portfolyoları" boşuna zaman harcamışım" deme fırsatı da bulamıyor.

    Ben öğretmenlerin sübjektif değerlendirmelerinin aritmetik ortalamasını OPTİK okuyucunun objektifliğine tercih edenlerdenim  galiba. Bunları yazabildiğime göre...

Yorumlar

  1. Farklı bir bakış ve sitem içeren bir değerlendirme. Her yıl yaklaşık 400bin öğrenci tekrar üniverite sınavına başvuruyor...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

ÇOCUK VE YARATICILIK

Duran Çelik Measurement & Assessment Specialist Learning Consultant  ELEŞTİREL DÜŞÜNMEDEN   YENİLİKÇİ DÜŞÜNCEYE  Akıl yürütme becerileri ve hayal gücünün; mantık, muhakeme ve duygu akışı ile işlenmesi sonucu oluşan denge üzerine inşa edilen yenilikçi düşünceye yaratıcı düşünce denir. Bazılarına göre yaratıcılık "içinde hapsolduğu kutunun dışını görme" , "kutunun dışındakileri düşünme" becerisi olarak tanımlanır. Ders Programları ile hedeflenen tüm okul kazanımları ile elde edilen bilgi "güç" ise okul yıllarında kazandığı bilgileri yeni bilgi ve beceri geliştirmekte kullanabilme becerisi en büyük değerdir. Okulda elde edilen akademik başarı, bireyin yaratılıştan getirdiği biyolojik kapasitesi yanında, anne, baba, aile çevresi öğretmen, okul ve akran ilişkilerinin karmaşık bir bütünüdür. Erişilecek en yüksek performans   bireyin kapasitesi , çaba ve gayreti yanında ebeveyn, öğretmen, okul, akran gibi dış etkenlerin sa...

Değerlendirme Sistemleri ...

“ Her şey akıştadır ve hiçbir şey duruşta değildir.” "Goldilocks"  üç küçük ayının hikayesini bilirsiniz. Hikayeyi ilk Programcılık dersi aldığım hocamdan duyduğumda, hocam kısaca programcılığı:  "insanların kendi geleceklerini yönetmek için  başkalarını  kontrol etme ve onlara yön verme planıdır"   diye tanımlamıştı. Gülay Göktürk hanımefendi "SBS sistemin olmazsa olmazıdır "  anlamına gelen  makalesini basında paylaşatığında "SBS ilelebet Yaşasın " adlı blogu yazmış ve "Öğretmenlerin subjektif  değerlendirmelerini (değerleme değil) optik okuyucunun objektivitesine tercih ederim" demiştim. Yıllardır ölçme ve değerlendirme alanında,  bir eğitimsel yapıyı tanımlama, yapının boyutlarını ölçme ve değerlendirme konularında kendiimi geliştirmeye çalışıyorum. SBS yüzünden sadece mutlak ve bağıl değerlendirme kavramlarına kilitlendik kaldık.   700 tam puan alan bir öğrencim : Hedef  belirleme...

SADECE OKUMAK ANLAMAK YETMEZ!

  Sadece Okumak Anlamak Yetmez! Dinlemek Konuşmak ve Yazmak Gerek   Test Sınavları hemen tüm derslerden hiyerarşik olarak, çocuğun okuma, anlama, birleştirme, problem çözme, sorgulama ve değerlendirme düzeylerinde bilişsel gelişim süreçlerinin neresinde olduğunu ölçmeye odaklı olduğundan sosyal ve duygusal yönden gelişimini tamamlamamış öğrencilerimizin hayatta (üniversite dahil) yaşadıkları zorlukların acaba ne ölçüde farkındayız ? Dünya Ekonomik Formunun yayınladığı raporda öngörülen “Geleceğin 10 Temel Becerisi”   ve Gelecekte Meslekler ve İş Hayatı Projeksiyonu hepimize yaptıklarımızı ve yapamadıklarımızı yeniden sorgulama fırsatı sunmaktadır. Son on yıl içinde merkezi sınavlarda hemen hemen tüm sözel ve sayısal alt testlerde ortalama   sözcük sayısı yaklaşık %100 oranında artarken basit cümle soruları anlamlı içeriği olan paragraf veya metin haline evrildi. Öyle ki problem çözme becerilerinde çok iyi durumda olduğunu düşünen öğrenciler çözüm için yöntemi ...